SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sık sık kullanılan iki nosyon. Fakat bu iki nosyon konuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online düzenışdoneş firmaları ve internetten satış yapan e-ticaret siteleri bağırsakin ciddi olan bu iki nosyon, yeni kitlelere yetişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek namına önemlidir. Her iki nosyon da web sitelerinin kontrol motorlarındaki görünürlüğünü pozitifrmaya yardımcı olabilir, ancak aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu yazgımızda saat saat birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı berenarı henüz hevesligelgel ve beraber inceleyelim.
SEM: Taharri Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türkçe olarak Taharri Motoru Pazarlaması, markaların kontrol motorları üzerinde henüz görünür ve henüz ulaşılabilir olması bağırsakin meydana getirilen çdüzenışmalara denir.
Taharri motoru reklamcılığı olarak da tanımlanan SEM, kontrol motorlarında ücretli reklam gelgelı gerçekleştirilerek web sitelerinde seyrüsefer enseışı sorunlemlerinin bütününe denir. En pop ve pıtrak kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve marka kıymetini pozitifrmaya müteveccih bir çdüzenışma olan SEM, jüpiter kitlesini imar etmek açısından da berenarı önemlidir. Antrparantez SEM çdüzenışmaları ile trafiğinizi müdrike ilave şansı yakalayabilirsiniz.
Taharri Motoru Optimizasyonu olarak da bilindik SEO çdüzenışmaları ise SEM’in aksine ücretsiz çdüzenışmalardır. SEM belirli bir bütçe bağırsakin verilen reklamları kapsarken SEO çdüzenışmaları belirli anahtar kelimelerde lakırtııcı bir yükseliş elde geçirmek bağırsakin meydana getirilen çdüzenışmalardır. Elkızı, bu mukabillaştırmayı berenarı henüz hevesligelgel.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çdüzenışmaları arasındaki üstelik; mafevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret mukabillığında, SEO’nun ise bağırsakerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde gestaltlabilmesidir. Yani SEO bağırsakin en ilkin içeriği üretirken harcanan maliyet haricinde performans göstermesi bağırsakin yeni bir ödeme gestaltlmaz.
Bunun haricinde bir önemli üstelik da hızdır. SEM çdüzenışmalarında sonucu henüz hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kesik süre içerisinde pozitifrabilirsiniz. Bunun aksine SEO çdüzenışmaları ise uzun soluklu çdüzenışmalardır. SEO çdüzenışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri aşama aşama yapmalkaloriız.
Bu iki dijital pazarlama nosyonı arasındaki bir sair önemli üstelik da doğallıktır. SEM çdüzenışmaları ücretli reklam çdüzenışmaları evetğu bağırsakin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çdüzenışmalarında bu kalıp farklıdır. SEO çdüzenışmaları henüz tabii uygulamaları kapsar ve sitenize henüz uzvi bir seyrüsefer dürüstışı katkısızlar.
Bu iki nosyon, bağırsakerik bakımından da tefavüt gösterir. SEO çdüzenışmalarındaki bağırsakerikler kullanıcı deneyimini pozitifrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Yani henüz çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çdüzenışmalarında ise nişangâh henüz ticari evetğu bağırsakin bağırsakerikler SEO çdüzenışmalarındaki kadar olmayabilir.
Fakat bu düşünmek değildir ki SEM bağırsakerikleri kalitesizdir. Sadece iki nosyon arasındaki bağırsakerik konseptleri ve odaklar farklıdır. Antrparantez belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden henüz düzgün ya da henüz üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine gereğince ikisinden de faydalanılabilir.
Makaslamakmızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam geçirmek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Tüketici Davranışları: Dijital Transformasyonün Yükselişi yazgımıza geçebilirsiniz.