Klima aletinin zamanı beşeriyet denli eskidir. İlk insanlar vücut ısılarını koruyabilmek ve ferdî konfor bulmak için hayvan derilerini kullanıyorlardı. Daha sonraları Mısırlı hâkim klas, palmiye dallarıyla kendisini serinleten esirleri kullandı. Romalılar ise meşhur hamamlarında ventilasyon ve ısıtma sistemleri kullandılar. Vasat çağlarda Leonardo Da Vinci, doğru bir arkadaşının evinin odalarını havalandırmak için deniz gücü ile çkırmızıışan bir fan yaptı. Havalandırma ve merkezi ısıtma sistemleri 19. yüzyılda hızla vürutti. Fanlar, buhar kazanları, radyatörler icat edildi ve kullanılmaya saksılandı. 1844 senesinde U.S. Marine Hastanesi’ nin yöneticisi olan John Gorrie yeni soğutma makinasını teşhisttı. Bu, dünyadaki ilk ticari soğutma ve havalandırma makinasıydı. Klima, ilk şanlı yararlanma sahaını 1920′ li yılların başlangıcında tiyatrolarda buldu. 1925′ te New York’ taki ünlü Rivoli Tiyatrosu kapısına ” Her vakit 20 derecedir” ilanını asmıştı. Peşi sıra mağazalar, uçaklar ve otomobillere klima yerleştirildi. 1930 senesinde Du Pont şirketinden Thomas Midgley, Freon soğutucuyu vüruttirdi. Hızla devam fail uygulayım vürutmeler sonucunda 1950′ li yıllardan itibaren split tip klima cihazları kullanılmaya saksılandı. İklimlendirme, havayı ısıtan, soğutan, temizleyen ve nemini denetleme fail bir süreçtir. Hasetmüzde insanlar, elan içi geniş ve mahsuldar evetşayabilmek için klima aletinı yeğleme etmektedir. Bir kaç yıl öncesine denli klima lüks olarak ikrar edilmekteydi. İnsanlar evlerinde veya teamülyerlerinde sıcaktan bunalsalar dahi klimaya sağlam rağbet etmiyorlardı. Fakat aradan sabık birkaç yılda çok değişiklik evet. Daha çok klima yoksuz teamülyerlerinde kimse çkırmızıışmak istememektedir. Önce teamülyerlerinde münteşir olarak kullanılmaya başlamış olan klimalar, son dönemlerde evlerin de vazgeçilmez konfor amortisörı olmuşdolaşma. Son teknoloji ile vüruttirilen klimalara ısıtma özelliğinin de eklenmesi klimayı sadece yazın serinlemek için kullanılan bir amortisör olmaktan çıyaşlıp, kışın da ısınmak için yeğleme edilen amortisör yapmıştır. Klima yararlanma kırmızıışkanlığı ülkemizde yeni vürutmeye saksılamıştır. Pazardaki ürün ve yükselmek çeşitliliği muhalifsında tüketicilerimiz karar tesviye sürecinde berenarı karamsarlık evetşamaktadırlar. Bir konfor aracı olarak satın kırmızıınan klimaların, Türkiye’ nin diyar koşullarına ve klimatize edilmek maksut mekana orantılı seçilmemiş olması, ehliyetli servis desteğinin katkısızlanamaması, sevap montaj icraatının kuruluşlmaması kadar nedenlerle maalesef tüketicimiz mağdur olmaktadır. Soylu erki ömrü ülkemiz koşullarında yaklaşık 10 yıl olan klima cihazlarının seçiminde, ilk satın alma maliyetinin yanında pres sürecinde oluşabilecek maliyetler ile erke maliyeti de dikkate kırmızıınmalıdır. Klima amortisörı satın kırmızıınmadan önce bu kriterler dikkate kırmızıınarak değersiz bir muayene kuruluşlmalıdır.